You know that I'm talking to you

Min fredag började otroligt segt på jobbet, hade inte mycket alls att göra så jag satt å önskade mer än allt att de skulle komma in ett par utrymningsledare igen å säga att taket kanske skulle rasa in. Men icke sådan tur har man nog bara en gång. Men på något vänster tog dagen slut och jag fick äntligen bege mig hemmåt. Väl hemma var de bara hoppa in i duschen, äta middag å bege sig in mot storstaden igen. Vilket blev lite av ett äventyr när mitt kära sällskap skull försöka guida mig till ställen jag aldrig sat min fot på, men efter ett par fel åkningar å krångel kom jag rätt. Resten av kvällen spenderades på något litet hak på Söder, där jag mot all förmodan stötte på ett stycke johan som jag träffat en gång för länge sedan inne i stan på ett partaj. Världen är rätt liten fick jag bekräftat ännu en gång.  Blev en rätt tidig "hemgång" och trevlig som jag är la jag mig i sängen å slocknade på två sekunder :p.

På lördagen kom kära mor å far och hämtade upp mig å vi styrde svarta faran mot kungenskurva och ikea. Ett ikea som denna dagen var fullt av barn/ungdomar i tomteluvor och en röst i högtalarn som repeterade om och om igen " idag pågår en kurragömma lek här på ikea som en grupp på facebook anordnat. Vi har vissa förhållningsregler blablablabla" ni fattar. Spenderade iaf halva lönen på "nödvändigheter" till mitt rum, som förövrigt är på väg att bli raaaackarns fint :D  Kvällen ägnades åt tv spel hos claes men trött som jag var pallrade jag mig hem tidigt å tur var väl de kanske.

Idag råkade det bli en heldag i stallet, vilket inte alls var min tanke men de var faktiskt riktigt riktigt skönt. Startade upp med ett dressyrpass på Zeb för fröken jederud, sedan blev de uteritt på tidigare nämnda gris och därefter uteritt på Lilla grå. Sista uteritten var lite av ett äventyr, med en unghäst i täten, en galen flåsande/frustande vit ponny bakom därefter en fjant och sist men inte minst Tooootte med tillhörande Virrpanna. De enda jag hörde när vi kämpade oss fram genom snön var  "aaaaaaaaaaah jag har en hov i ansikteeeeet! hahahahahahhahahhhahaha" clara som garvar å garvar, papiona som frustar å frustar å tillslut slutade de nog med att vi alla satt å garvade. Hej å hå säger jag bara. Men vi överlevde utan större skador och ett lite längre liv, för ett gott skratt förlänger ju livet, right ?:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0