UNDERBAR dag

Dagen har varit precis så som rubriken säger. Pallrade mig upp i morse och tog rikard till runsten, på vägen upp bröt jag så många trafikregler att jag nätt och jämt kan räkna dom på en hand. Men ingen dog och det är ju huvudsaken. Tillbringade sedan hela dagen ute i solen och är skapligt rödmosig i ansiktet och armarna ska vi inte tala om. Sedan när jag var på väg hem, med ned vevade rutor och 9 to 5 på högsta volym DÅ kände jag mig lycklig, riktigt jävla lycklig.

Kom ner till stallet och tänkte bara skritta en sväng på zeb så jag svingade mig upp barbacka i jeans. Men jag kunde inte riktigt hålla mig så jag red ordentligt och tur var väl det för hästskrället var så otroooligt fin, kändes tipptopp. Pigg och glad var han också, passade på att köra en ordentlig bockserie direkt efter ett litet hinder vi skuttade över. Jag skrattade, måste ha sett ut som en trasdocka. Skrittade sedan ut en sväng också och eftersom zeb var på "bushumör" idag kastade han sig hit och dit och var livrädd för allt som kom i våran väg.

Nu har jag köpt mig feta korvar, potatissallad och glass. Tänt grillen och väntar på lite sällskap.

Kort sagt; UNDERBAR DAG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0