5 Maj

Igår ringde det i telefonen nere i produktionen, Ali svarar och säger "Hanna det är till dig", min hjärna arbetar febrilt och försöker komma på vem fan som skulle ringa till mitt jobb, svara lite osäkert:
" aaah de är Hanna"  Personen i andra änden svarar med ordentlig brytning och halvbra svenska
"heej hanna vad gör du?"
"eh jag jobbar..?"
"jahaaa, när slutar du då?"
" Halv elva....."
"okey bra hej då"

Jag tyckte verkligen att jag kände igen rösten men inte har jag någon vän som bryter sådär mycket. Jag känner ju knappt någon icke svensk. Tror jag ja, vart jobbar jag, jo Ericsson och vad består majoriteten av där? Jo Utlänningar. Mycket riktigt står Rashid vid en av de andra telefonerna lite längre bort och flinar för fullt. De var lite tråkroligt faktiskt sådär i slutet av ett segt skift. Man får roa sig bäst man kan liksom :)

Just nu vill jag bara ha semester, åka iväga någonstans vart som helst och ta de lugnt. Jag är trött på vardagen som inehåller samma rutiner dag efterdag. Jag vill göra något nytt, träffa nya människor, lära mig nya saker, uppleva nysaker, se nya platser. Allt är bara för vanligt nu, samma visa under ett helt år. De håller inte jag får snart panik. 







Kommentarer
Postat av: maria;)

åååååå...och här sitter jag och fryser! Vill tillbaka till Samet!!!!!!

2010-05-08 @ 13:01:15
URL: http://jennywiklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0