18/7

Den där Tordsagen när jag inte gjorde någonting alls,  gjorde jag faktiskt något. Jag tog mig en shettis, drog på mig ett par stövlar och  gick ut i skogen för att plocka svamp. Vet inte om det var tack vare mig eller hästen men vi fick oss en påse fina kantareller!

Fredag- Började morgonen med att hämta en ny medlem till familjen. Jag hade bestämmt mig, ingen ny katt! Men nja klarade mig inte mer än två veckor. Det är inget hem utan en katt. Det är tyst, tomt, ödsligt och ensamt. Så denna dag blev jag sambo med lilla katten Skrållan. På kvällen kom briving hit och vi lagade mat, mat med massooor av ost.. Minns jag inte helt fel så rörde vi oss inte många meter från soffan sen, varför ska man det när man både har jordgubabr och glass mitt framför näsan liksom!

Lördag- Det var full fart med att hämta häst, rida häst och fixa stall och på kvällen blev det släktkalas. Det händer inte ofta att så många är samlade men plötsligt händer det! Det var trevligt men jag kan konstatera att det int blir några barn för min del på ett par år. Räcker att pilla lite på andras. Senare på kvällen tog vi oss ut till Lövhagen där det var strandpartaj, vilket var rätt så mysigt. Tills regnet började vräka ner och man insåg att vägen hem är rätt lång. Som tur var fanns det partytält, lägereld och bäst av allt var att promenaden hem blev skapligt reducerad tack vare en snäll kompis som kunde hämta oss.

 

När man hämnar efter blir det så mycket att ta igen så jag återkommer med resten nästa gång jag får en inpuls att blogga.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0