5/7

Jag antar att det är bäst att skriva ner vad jag roar mig med under semester, annars kommer jag förtränga det och sedan klaga över att jag inte gjort någonting under sommaren.

Semestern började som sagt inte alltför bra, dels jobbade jag 06.30-15.00 och lilla bebis Max fick en enkelbiljettt till himlen. Kvällen spenderades i soffan, tröståt pizza, glass, jordgubbar, maränger och chokladsås med  bästa Peggen. Kan säga redan nu att minnet börjat svika, är jag inte helt ute och cyklar så hade jag i alla fall morgonstallet och därefter åkte jag, Peggen och Nero till rassa för lite sol och bad. Dessvärre somnade vi i solen och när vi öppnade våra små blå igen var himlen grå = inget bad. Åt middag hos mamma och pappa, skulle sedan hem och städa men allt annat var roligare så det gick sådär. Sen var det Måndag igen, enda skillnaden denna gång var att klockan inte stod på 04.40 och bilen styrde sin färd mot kista. I stället stod klockan på 08.00 och bilen rullade mot Ösmo där det var dags att lasta in föl med respektive mammor och köra ut dom till sommarbete. Sedan var det dags för lunch med Jossan, en lunch som intogs på freja och som smakade delikat. Promenerade runt lite på stan efter, införskaffade en perfym, träffade syster, följde med henne hem, somnade på balkongen och vaknade lagom tills det var dags att åka till stallet. Hästen fick en sko och därefter fick hon åka ut till Ösmo där vi för tillfället har mini semester. Nu börjar detta bli lite väl långt så får nog spara resterande till ett inlägg senare i kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0