nyköpings rs

I helgen var vi iväg till nyköping för årets näst sista fälttävlan. Dressyren inledde vi med en toppen känsla, en ordentlig miss i sista halten som gav oss en femma. I övrigt var det mestadels 7or o 6,5. Landade på 65,252% vilket är 52,1 straff. Nu kommer vi till dagens överraskning, vi nollade hoppningen (!!!!!!!!) Lyckan var total, äntligen satte vi både dressyren och hoppningen.inför terrängen låg vi på en 14 plats. 
Liksom förra året hade många, många, problem i terrängen. Att det desseutom började ösregna lagom till start gjorde inte saken bättre. Jag vet att jag rider som en mes när det regnar och är blött, är rädd för att vi ska halka omkull.. men i söndags gav jag fan på att inte låta mig avskräckas av regnet. Så jag red som ett skållat troll och vi kom i mål efter en klockren runda. Dock två sek för långsamt vilket gjorde att vi drog på oss 0,8 straff. Hur som helst räckte det till en fjärde placering! Äntligen fick vi betalt för allt slit! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0